selamat sembilan puluh hari.

16:08 nrlsyammakml 0 Comments

hi people, and Assalamualaikum.

say hi to everyone that reading my blog. "so, hiiiiii", haha, permulaan ayat nak memulakan blog rasa macam agak kekok, since aku jarang jarang ber-blog. busy kalah menteri la kata kau. haha, poyo jekkk. sokay sokay. just back to the point. "selamat sembilan puluh hari". what the hell la kan caption tajuk tu kan, haha. 

actually, 


kepada orang yang always ber-selfie, thank you for every single things that you had done for me. truly, i love you. k mungkin tak perlu kot nak luahkan kat sini. public kan, haha. awak, bersyukur atas pertemuan kita ini sehingga menjadikan hari hari kita berubah. mungkin permulaan perhubungan kita dihimpit dengan macam macam dugaan yang mungkin akan membuatkan dua dua give up. tapi, alhamdulillah atas usaha kita berdua, toleransi kita dalam hubungan, give and take kita akhirnya menjadikan hubungan kita ini indah. walaupun kekadang terhimpit rasa cemburu, salah faham dalam hubungan, mungkin itu kita jadi kan pengajaran dan mungkin boleh lebih mematangkan hubungan kita. 

terima awak seadanya kerana setiap orang ada kekurangan dan kelebihannya tersendiri. mungkin awak tak seperti lelaki lelaki lain, tetapi menjadi diri awak sendiri membuatkan saya lebih senang nak teruskan hubungan ini ke masa hadapan. sejujurnya, pada permulaan, hubungan kita sangat rumit, sehingga saya berserah pada yang Maha Esa, sehingga sekarang saya berserah kepadaNya. kerana, semua takdir pada ketentuanNya. apa yang saya nakkan dari awak bukanlah, harta atau wang ringgit, tak perlukan hadiahkan saya dengan barang barang yang saya impikan, saya tak perlu itu untuk buat saya bahagia. apa yang saya nakkan adalah, awak jaga hati awak untuk saya. mungkin benda ini nampak mudah, "ye saya jaga hati saya untuk awak", kalau boleh janganlah sekadar lafaz dengan kata kata, tapi biarlah dari sudut hati, awak ikhlas untuk jagakan hati awak untuk saya. 

kerana, kita tak tahu apa yang akan terjadi pada masa hadapan. semua orang akan mengharapkan yang terbaik dalam hubungan mereka, sama juga macam saya. tapi, bukan saya tanak mengharap, saya tanak terlalu mengharap kerana dengan harapan yang tinggi takut takut akan melukakan hati saya. sebab dengan umur cmni, saya dah tanak fikir tentang cinta yang seterusnya, saya mengharapkan awaklah orang yang akan menjaga saya sampai bila bila selepas ayah saya nanti. 

dalam masa terdekat ni, dah nk dekat dengan cuti sem. berjauhan mungkin akan membuatkan hati kita ragu ragu antara satu sama lain. bukan saya tak percayakan awak, saya percayakan awak, tapi kalau awak ikhlas hati awak untuk saya, awak mungkin tak buat benda benda yang akan membuatkan hubungan kita jauh. awak, pls jaga hati. maybe "jaga hati" adalah benda yang simple, tapi bila difikirkan itulah benda yang paling susah nak jaga. terletak pada diri kita, hati kita macam mana kita nak manage benda benda cmtu. 

saya tak halang awak untuk awak berkawan dengan sesiapa, tapi berkawan sehingga batasannya. mengharapkan persahabatan awak dengan sesiapa tidak memberikan harapan kepada orang ketiga. saya tidak mahu hadirnya orang ketiga dlm hubungan kita, tade sp suka akan "kehadiran orang ketiga". then, less than 6 months awak akan keluar dari tempat ni kan awak. to be honest, waktu cmni lah dugaan dalam hubungan kita akan datang. awak dekat tempat kerja awak, saya still lagi kat sini.

that 'simple' thing that i want from you is, please take care of your heart instead of take care of yourself. dear, thank you for everything throughout in our relationship. may our relationship everlasting and always pray for the best and the happiness okay my dear.  



You Might Also Like

0 comments: